Yhteinen unelma vastuullisuudesta ja muodista: Näin syntyi MORICO!✨

MORICO Tytti Alapieti, Pikisaari

Suunnittelija Tytti Alapieti työhuoneella Oulun Pikisaaressa

Rakas MORICO täyttää 15.6. 7 vuotta! Synttäreitä juhlistetaan keskiviikosta eteenpäin loppuviikon ajan vaihtuvin erikoisalennuksin ja yllätyksin! 

Meillä on jo pitkä matka takana ja vielä pidempi edessä. Synttäreiden kunniaksi halusimme kertoa teille hieman MORICO:n synnystä ja siitä miten brändi sai alkunsa. 

Kuinka MORICO syntyi?

MORICO syntyi kahden vaatealan opiskelijan yhteisestä unelmasta. Tytti Alapieti ja Jenni Koli tapasivat vuosia sitten yhteisen harrastuksen; lumilautailun kautta. He tajusivat pian jakavansa paljon samoja arvoja vastuullisuuteen ja muotiin liittyen ja yhteisen unelman oman yrityksen perustamisesta. Vuonna 2015 Tytti ja Jenni yhdistivät voimansa ja syntyi MORICO. 

Ideana oli perustaa hitaan muodin yritys, joka tarjoaa monikäyttöisiä vaatteita niin arkeen, kuin juhlaan. Lumilautailun myötä ajatus syntyi siitä, että vaatteet menisivät niin rinteeseen kuin after skihin. Tätä alettiin toteuttaa monikäyttöisillä mallistoilla, joista löytyy helposti toisiinsa yhdisteltäviä tuotteita. Värikkäät ja eloisat kuosit tuovat uima -ja urheiluvaatteisiimme näyttävyyttä, jonka vuoksi ne sopivat upeasti myös juhlaan, vaikkapa suoraan rannalta terassille. 

 MORICO Happy News Solar One Piece

Käännettävät uima-asumme sopivat uimisen lisäksi liikuntaan ja topiksi erilaisiin asukokonaisuuksiin. Kuvissa Happy News - Solar One Piece

Vaatekappaleemme ovat näyttäviä ja tyylikkäitä, mutta myös hyvin käytännöllisiä ja monipuolisia. Haluamme vaatteillamme edistää ajatusta siitä, että aina ei tarvitse montaa erilaista vaatetta ja, että yhdestä vaatekappaleesta voi olla moneksi. Suunnittelemme tuotteemme niin, että ne kestävät ja ovat tyyliltään ajattomia. Sen sijaan, että aina tarvitsisi ostaa uutta, voi olla muutamia monikäyttöisiä vaatteita, jotka kestävät pitkään, kun niistä pitää huolta. Toiveenamme on myös inspiroida asiakkaitamme ilmaisemaan itseään vaatteillamme ja yhdistelemään niitä helposti haluamallaan tavalla. 

Muoti ja vastuullisuus

Alusta alkaen oli selvää, että MORICO tulee olemaan hitaan muodin yritys. Meille on aina ollut hyvin tärkeää, että tuotanto on eettistä ja oikeudenmukaista ja, että käytetyt materiaalit ovat kierrätettyjä ja tukevat kestävää kehitystä. Meidän mielestä muodin kiertokulun täytyisi olla mahdollisimman kiertävä, aina raaka-aineista lopputuotteeseen ja sen uusiokäyttöön asti. Haluamme esimerkillämme näyttää, että muodin tuotannon ei tarvitse olla epäoikeudenmukaista. Lue lisää tuotannostamme ja käyttämistämme materiaaleista!

MORICO Circularity sustainable production

MORICO-vaatteiden kiertokulku

Mitä nimi MORICO edustaa?

MORICO-nimen alkuosa "Mori" tarkoittaa japanin kielessä metsää ja latinan kielessä se viittaa kuolevaisuuteen. Mori edustaa rakkauttamme luontoa kohtaan ja halua pitää siitä huolta. Samalla se muistuttaa siitä, kuinka meillä on rajallinen aika toteuttaa unelmia. "Co" viittaa kollektiiviseen tekemiseen, johon olemme toiminnassamme aina tukeutuneet ja jota pidämme erittäin tärkeänä. 

 

MORICO Dark Matter Kanerva scrunch
 Kankaidemme leikkuujäämistä valmistettuja ihania hiuspampuloita

Luonto on aina toiminut erittäin suurena inspiraation kohteena toiminnassamme. Tämä näkyy monien vaatteiden, kankaiden sekä kuosien nimissä ja muodoissa. Inspiraatiota on haettu muun muassa havumetsien vehreydestä, kaamoksen pimeydestä, taianomaisista saarista, keskikesän kukkaloistosta sekä meren sävyistä. Suomen maagisesta luonnosta löytää aina inspiraatiota ja, kun rakkaus luontoa kohtaan kiteytyy koko toimintaamme, syntyy ideoita tuotteisiin vapaasti. Mallistomme ja tuotteemme ovat kunnianosoituksia luontoa kohtaan ja kiittävät kaikesta mitä se meille antaa. 

Toivottavasti opit meistä uutta! Kysy kommenteissa, mitä sinä haluaisit kuulla MORICO-brändistä!

Katso ihana Happy News -kesämallistomme täältä!

 

Pysy kuulolla! Julkaisemme Instagramissa ja Facebookissa pikkuhiljaa synttäriyllätyksiä!
Tilaa myös uutiskirje, jotta saat ajankohtaista tietoa toiminnastamme ja voimassaolevista kampanjoistamme!

 


Leave a comment

Please note, comments must be approved before they are published

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.